Uppdatering

För det mesta så är det Linnea som skriver i våran blogg, men nu tänkte även jag sriva ett inlägg.

Så vad har hänt... Jo massor! Jag har börjat jobba på mitt nya jobb, jag har blivit äldre och det har fallit en massa snö över Umeå.

Vi börjar med det nya jobbet.
Jag har nu jobbat en vecka åt Siemens. Där arbetar jag som servicetekniker på avdelningen Fire & Safety i Västerbotten. Tidigare arbetade jag på ett litet företag med få medarbetare och nu arbetar jag på ett stort företag. Det märks verkligen skillnad på gott och ont. Än så länge har jag mestadels jobbat vid sidan av en av mina kollegor. Men så snart jag börjat bli varm i kläderna så kommer jag att jobba mestadels självständigt ute på fältet. Har även fått möjlighet till leasingbil och detta nappade jag på med glädje. Så nu mera så åker jag och Linnea en  svart Passat 2.0tdi 4-motion :)





Sen har jag även blivit äldre, åldern börjar numera vara ovesäntlig. Det finns tre vilktiga åldrar i livet. 15ÅR = Moped, 16ÅR= Skoter och 18ÅR = Bil efter 18 år så behöver man inte bli äldre... :)
Dagen innan min födelsedag så kom familjen Staffan x2  (stora och lilla) till oss för att fira min dag och Linnea hade bakat en jättegod chokladtårta. Jag fick fina presenter. En prenumeration på tidningen Bilsport, strumpor, gott fint kaffe och presentkort på bio. Massa saker som jag tycker om. På självaste fördelsedagen så gick telefonen varm med både sms och telefonsamtal. Men innan detta så väcktes jag på morgnen av min goa fru som kom med paket. Jag fick då nya skoterglasögon och en skoterfilm. Toppen bra eftersom mina gamla glasögon börjat bli så slitna. Senare på kvällen så va Erik och Elin hit på fika. Sen kommer mamma och pappa hit den 20 februari och firar min födelsedag i efterskott och Linneas födelsedag lite i förskott.

  



Å så all snö! Det har snöat en hel del. Nästan så jag va less på snö... På torsdagen då jag kom från jobbet så mätte jag upp 24cm på garaguppfarten och sedan dess så har det snöat ganska mycket mer. I dag så for jag och Linnea ut och körde skoter... Jag låter bilderna tala för sig själv. Men så mycket kan jag säga att det va kul!






Linnea kör så det ryker!

 



Nu ska vi åka till tomtebo för att fira svärmor som fyllde år igår. Även hon har passerat 18år så då behöver man inte räkna :) Grattis Christine i efterskott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt!! åker skoter!!!! johan

2009-02-07 @ 13:53:57
Postat av: Erica

Ligger nerbäddad i feber och en tråkig förkylning men eran blogg piggade upp mig något! Hoppas ni har en fin helg i all snö! kram /Erica

2009-02-07 @ 14:16:15
Postat av: Sofie & Tobias

Hej! Vad kul att läsa om hur ni har det! Och grattis i efterskott Filip! Vi är väldigt avundsjuka över skoterkörningen. Här nere har vi kanske 5 cm snö men den kommer nog smälta bort :/ Hoppas att ni kommer och hälsar på oss nån gång framöver! :) Kramar från oss, Epoxy hälsar till Troja

2009-02-07 @ 21:57:22
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: christine staffan

Oj så härligt det ser ut men svårt att hålla farten i all lössnö.Nu räcker det med snö,har just skottat vår infart och är alldeles genomvarm.Kram mamma

2009-02-08 @ 17:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0