Nu får det räcka

Nu har vi kommit på benen igen efter en sväng av vinterkräksjukan. Dock är inte Sture och Filip helt 100 än. Sture vill inte riktigt äta vanlig mat och är mycket lös i magen fortfarande. Nu tycker jag det räcker med sjukdom i vårt hem. I dag har vi varit ute och lekt på förmiddagen, bland annat åkt skoter och pulka. Man måste ju passa på medan det endast är några futtiga minusgrader. Om det blir lika bra väder i morgon funderar vi på att åka ut i skogen en stund och grilla korv.

Kan också berätta att jag har sått lite perenner som jag hoppas ska gro ordentligt och kunna planeras ut i vår trädgård till sommaren. Har sått Blå bergsvallmo, vanlig röd vallmo och en vit hög perenn som jag tog fröer av från jobbet i somras. Den röda vallmon har börjat skjuta små små plantor. Det är lite spännande att gå och kika om det kommit upp något ur såbädden.

Kommentarer
Postat av: mamma

Håller med dig nu får det räcka.Är less på magsjuka och diarre. Upp till kamp för att vi ska vara friska nu. Kram mamma

2011-02-26 @ 16:14:16
Postat av: Moa

Så kul att driva upp blommor! Det är praktiskt med perenner också, då slipper man ju sätta nya blommor varje år :)

2011-02-27 @ 12:13:11
URL: http://moasblogg.blogspot.com
Postat av: Jos

Kul m blommor.. Vill också plantera men här år blir nog köpa färdig blommor =)

2011-02-28 @ 11:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0