Skruttbil!

Filip åkte på sitt nygamla jobb imorse och jag låg kvar i sängen ett tag till. Klev upp och allt kändes bra, tänkte att det här blir en bra måndag och bilen går säkert igenom besiktningen i efter middag. Gjorde mig i ordning och gick ut och skulle starta bilen, den startade fint och jag började köra ut ur carporten, då la den av! Tänkte att det kanske är kallt så jag vred om nyckeln en gång till och den stog bara och tuggade... gjorde några försök men inget hände. Ringde Filip och sa att bilen inte startade, så gav han lite tips och jag försökte igen efter 2 timmar på uppvärmning av kupévärmaren utan något större resultat. Så då fick jag lov att avboka besiktingen och nu är jag hemma hela dagen istället för att sitta på föreläsning som jag skulle ha gjort mellan 8-12. Det är så typiskt då man vaknade med en bra känsla i kroppen i morse och då rasade allt bara på grund av en gammal skruttbil!
Så nu har jag dammsugit hela huset och ska nu sätta mig och plugga inför tentan som är på fredag. En bild från Grekland sommaren 2007!

Kommentarer
Postat av: christine staffan

Det blev en gratis ledig dag istället för skola.hoppas det är ett lätt fel som Filip kan fixa.Det äe inte lätt att bo utanför stan och vara bilberoende.Plugga på ! Troja ligger i soffan och sover.Kram mamma

2009-02-16 @ 10:32:02
Postat av: Sofie

Nej vad jobbigt! Vi vet hur det känns iaf, vår volvo fryser nästan varje dag så att den inte går att öppna. Tur att jag har cykelavstånd till skolan! Men det är inte så skoj att bli strandsatt utanför ICA när det är kallt ute :p Fin bild på er iaf! ;)

2009-02-16 @ 12:22:29
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: martin

ojoj.. inge roligt att bli strandsatt sådär.. hoppas den går igång så du kan ta dig in senare i veckan.. :)

2009-02-16 @ 13:24:01
Postat av: Jos

Hejj!! Roligt Filip fick sitt gamla jobb tillbaka! Otur m bilen. Lycka till m tentan på Fre. Med oss bra, men är fortfarande trött efter en tuff förra vecka. Men nu till helg ska vi försöka ta det lugnt, vara hemma och fixa grovhallen. KRAM Jos

2009-02-17 @ 11:41:51
URL: http://joskankkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0